Podcast tips: interessante feeds

Naast uiteraard de ITBende podcast luister ik naar een aantal andere, erg interessante podcasts. Laten we hier een soort van inventarisatie maken.

  • Technical Difficulties (link). Wekelijks; Engels gesproken, duurt tussen de 30 en 60 minuten. Elke week een ander onderwerp, bijvoorbeeld RSS, software ontwikkeling, workflows, etc.
  • BNR digitaal (link). In BNR Digitaal bespreekt internetjournalist Herbert Blankesteijn actualiteiten en trends op het gebied van vast en mobiel internet, de computer en telefoon, met deskundigen die ertoe doen. BNR Digitaal is er voor de consument in de professional en voor de professional in de consument.
  • Echt Gebeurd (link). Grappige verhalen, leuk verteld. Gemiddeld 15 minuten per aflevering. Niet IT-gerelateerd.
  • Accidental Tech Podcast (link): Marco Arment, John Siracusa en Casey Liss hebben het elke week over verschillende onderwerpen. Veel wel IT gerelateerd.
  • Appels en Perenshow (link). Een talkshow over Apple, technologie, gadgets en wat er maar bij komt kijken.
  • Kennisnet Innovatie (link). n de Kennisnet Innovatie podcast hebben we het over ict-ontwikkelingen en hoe deze van belang kunnen zijn in de onderwijspraktijk. Iedere drie weken kun je een aflevering verwachten.
  • Mac Power Users (link). The purpose of our show is to turn listeners into Power Users. Each episode will look in-depth at one computing or technology related topic or talk to a luminary of the tech community about their workflow.
  • Tech45 (link). Tech45 is een wekelijkse technologiepodcast. In minstens 45 minuten loodst een gemengd Nederlands en Vlaams panel je door het interessantste technieuws van de voorbije week.
  • The Record (link). The Record brings you the stories you should know about the Mac and Cocoa development community.

Ja, interessant, ik ook.

Waar ik ook naar luister (ik weet niet hoe ik de linkjes er in moet doen):

  • Click van de BBC - Wekelijk
  • This Week in Google - Wekelijks
  • This Week in Tech - Wekelijks
  • Linux Outlaws - Wekelijks

Volgens mij moet je tweede bullet geen BNN maar BNR digitaal zijn

Link kan je maken met Ctrl-L of Hyperlink icon tussen I en "

Thanks :smile:. Fixed.

Dank voor de kennisnet podcast. Die kende ik nog niet.

Mijn bijdrage: Security Now met Steve Gibson (beroemd bij mij vanwege de vermaarde SHIELDS UP! TEST die mij veel heeft geleerd) https://www.grc.com/securitynow.htm

Waarschuwing: Amerikaans dus doorspekt met directe en indirecte reclame uitingen.

Thanks; iemand nog meer tips?

Hier nog wat tips, weliswaar Mac georienteerd: http://www.onemorething.nl/2014/04/omts-top-10-apple-tech-podcasts-van-dit-moment/.